Reklamveren firmaların artık vakit kaybetme lüksü yok
Küresel taşınabilir reklam pazarının büyüme hızı, tarihinde ilk kez yavaşladı. Dijital reklamcılık devi Reliz’in Türkiye Müdürü Ozan Tekin, bu ara döneminde reklamverenlere sonuç odaklı reklam stratejileri için özel teklifler yaptı.
Yaklaşık 7 milyar insan veya dünya nüfusunun %86’sı artık bir akıllı telefona sahip. Günde ortalama 58 kez telefonumuza bakıyoruz ve her gün 3 saat 15 dakikamızı cihazlarımıza bakarak geçiriyoruz. Bu sürenin %88’i taşınabilir uygulamalarda geçiyor ve web sitesi trafiğinin %60’ı artık taşınabilir cihazlardan geliyor.
2022 yılında dünyada taşınabilir reklam harcamaları yüzde 14 artışla 336 milyar dolara ulaşırken, pandemi sonrası dönemde kartların dijital dünyada yeniden dağıtılmasıyla ilk kez taşınabilir reklamcılıkta duraklama yaşandı. Küresel ekonomide ve taşınabilir dünyada yaşanan bir dizi gelişme, taşınabilir uygulamaların kullanılmaya başlanmasından bu yana ilk kez ivmenin yavaşlamasına neden oldu. Normalde yılda %22-26’nın ortasında gerçekleşen büyüme, yılın ilk yarısında gerçekleşmedi.
Reklam Distribütörünüz Profesyonel Olmalıdır
Artan reklam maliyetiyle, hiçbir reklamveren boşa para harcamayı göze alamaz. Bu nedenle amacınız taşınabilir uygulamalar üzerinden kendinize trafik sağlamak ise profesyonel bir reklam distribütörü ile anlaşmanız kaçınılmazdır.
Öyleyse,
– Anlaşmalı olduğunuz reklam firmasına beklenti ve taleplerinizi bildirin ve tüm anlaşmalarınızı yatırımın geri dönüş (ROI) oranlarına endeksleyin. Yani reklam şirketiniz kendi alanında en uygun olmalı ama size sunduğu tüm analizler ölçülebilir olmalıdır.
– Bunun için müşteri ilişkileri kuvvetli, her bahiste sizi bilgilendiren ve raporlarla kendini kanıtlamış firmaları tercih edin.
– Pandemi sonrası makroekonomik bilgiler, dijital dünyada birçok alanda belirli düşüşlere yol açtı ve buna paralel olarak şirketler önlemler geliştirdi. Benzer şekilde, kişisel bilgilerin gizliliğine yönelik daha hassas süreçlerin geliştirilmesi, çevrimiçi etkinliklerde hedefleme yeteneklerini zayıflatmıştır. Tüm bunlar hem reklam verenlerin hem de pazarlamacıların yeni teknikler geliştirmesini ve daha titiz çalışmaları gündeme getirmesini zorunlu kılıyor.
– Portatif uygulamalarda belirli aksiyonların gerçekleştirilmesine göre bütçelenen kampanyalar, reklamverenlerin ROI’lerini optimize etmelerini kolaylaştırır. Yani reklamveren tüm ekosistemi içinde ve tüm offline/online işlerinde birim maliyeti bilen bir işlemle reklam dağıtım şirketi ile anlaşır. Ancak bu işlem gerçekleşirse bedelini reklam dağıtımcı firmaya öder. Burada ölçülebilir ve sonuçlarının stratejisinin en baştan çizildiği bir pazarlama faaliyetinden bahsediyoruz.
Yapay Zeka Olmayan Bir Reklam Platformu Size Hiçbir Şey Veremez
İşin bir diğer yönü de yapay sınır ağlarının yarattığı avantajlardan yararlanarak pazarlama faaliyetlerimizde kullandığımız görsellerin kalitesini arttırmaktır.
Burada teknolojik gelişmeler, belirli kampanyalar için deneyebileceğimiz kreatif sayısını katlıyor. Reliz’de çok sayıda görsel yayınlayarak ve en yeterli geri bildirimi aldığımız görsellerle ilerleyerek optimizasyon süreçlerimizi iyileştiriyoruz.
Pandemi sonrası dönemde makroekonomik koşullar, küresel kriz ve enflasyondaki artış, dijital harcamaların azalması gibi faktörlerin yarattığı karamsarlığı kırmak ancak dünyanın kurallarına ayak uydurmanın yeni yollarını keşfederek mümkün. çağ.
Dijital dünya bize birçok farklı segmente kıyasla muazzam bir hareket alanı sunuyor. Her şeyi hayal etmenin mümkün olduğu bir çağdayız ve dijital pazarlamanın geleceğini bu ufuklara bakarak tasarlamalıyız. Taşınabilir uygulamalar daha uzun süre bizimle olmaya devam edecek ve bu süreçten en çok yararlanacak olanlar bu sektörün gelişimine en iyi ayak uydurabilen reklamcılar ve pazarlamacılar olacaktır.
Yapay Zeka konusunda enstrümanları olan ve bunu belgeleyebilen reklam dağıtıcıları işinize katkı sağlayabilir. Ancak Yapay Zekadan sadece bir PR aracı olarak bahsederseniz ve lisanslı algoritması bile olmayan firmalarla zaman kaybederseniz, muhtemelen taşınabilir reklamcılığa olan inancınızı sarsacaktır.
Gitmek mi, kalmak mı, kalmak mı?
Bitirirken, taşınabilir uygulamalar aracılığıyla anlamlı trafik elde etmek ve reklam yatırımınızın hakkını almak için size en fazla seçeneği sunan distribütörleri seçin.
Emin olun, “arkadaşları alışverişte görelim” motivasyonuyla çalışmak yerine hazır olana kadar beklemek çok daha mantıklı görünüyor.
Reliz, reklamverenlerin sorunlarına uçtan uca çözümler sunarken reklam iştahlarını kaybetmemeleri için her zaman sorumlu bir şirket ideolojisi ile hareket etmektedir.
Öte yandan, META, Google, Twitter, TikTok ve Snapchat gibi reklam kanallarının sertifikalı iş ortağı olarak, taşınabilir uygulamalar için müşteri kazanımı ve yeniden hedefleme yeteneklerini artırmak için kendi makine öğrenimi çözümümüzü geliştirmeyi başardık.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı