Haber

Türk gıda ürünleri Rusya’da tanıtıldı: ‘Türk ürünleri Ruslar tarafından ciddi talep görüyor’

Rusya’nın en büyük uluslararası fuarlarından biri PRODEXPO 2024 Uluslararası Gıda, İçecek ve Besin Hammaddeleri Fuarı,Bu yıl 31. kez kapılarını açtı. İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği(IHBİR) milli katılım organizasyonuyla fuara katılan Türk firmaları, çalışmalarını geniş bir alanda Rus ziyaretçilerin beğenisine sundu.

İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (IHBİR); 5-9 Şubat tarihleri ​​arasında Rusya Moskova şehrinde PRODEXPO 2024 Uluslararası Gıda, İçecek ve Gıda Hammaddeleri Fuarı’na katıldı. Bu yıl 31’incisi düzenlenen ve yaklaşık 100 bin metrekare alanda gerçekleşen PRODEXPO 2024 Fuarı’nda Türkiye, toplam 97 şirket stantla katılan ülkeler arasında ise birinci sırada yer aldı. 40 farklı ülkeden 2 bin 145 katılımcıyı ağırlayan PRODEXPO 2024 Fuarı’nda; İHBİR’in milli katılım organizasyonunda 36 Türk şirketi yerini aldı. Türkiye’nin hem Rusya hem de Ukrayna ile siyasi, diplomatik ve ekonomik düzeyde çok iyi ilişkiler sürdürdüğünü belirten İHBİR Yönetim Kurulu Başkanı Kazım Taycı, şunları söyledi: “Savaşın başlangıcından bu yana bu diplomatik başarının ticari sonuçlarını da gördük. Birçok dünya devleti Rusya’ya sırtını döndüğünde ülkemiz diplomasi başarısı Yaklaşık 33 milyon ton tahıl, tahıl koridoru aracılığıyla tüm tüketicilere sunuldu. Buradaki insanlara sırtımızı dönmediğimiz için bize karşı bir minnettarlık var. “Fuarın Türk salonuna Rus firmalardan yoğun ilgi vardı.”değerlendirmesini yaptı.

Prodexpo 2024’te Türk stantlarına yoğun ilgi

Taycı, bu yıl fuara 97 firmayla katıldıklarını kaydetti; Etten süte, peynirden, tahıllar, baklagiller, yağlı tohumlar ve bunların ürünlerine kadar tüm şekerli, kakaolu ve unlu mamuller mevcuttur, Türkiye stantlarının yoğun ilgi gördüğünü belirtti . Gıda konusunda birçok farklı ülkeden katılımcıların bulunduğunu belirten Taycı, Türkiye’nin milli katılımda ikinci büyük ülke olduğunu söyledi. Taycı, “Rusya’ya çok yakın olmamız ve nakliye sürelerinin kısa olması, deniz taşımacılığı avantajı ve navlun fiyatlarının son derece uygun olması nedeniyle Türkiye, hızlı tedarik, kalite ve uygun fiyatlarla en iyi ürünleri bulabilecekleri yer.”açıklamayı yaptı.

“Türk ürünleri Ruslardan ciddi talep görüyor”

Rusya ile ticarette yaşanan sorunları çözmek istediklerinin altını çizen Taycı, şöyle konuştu: “Ruslar gıda artefaktlarına karşı daha hoşgörülü. Ufak tefek birkaç sorun vardı ama yaptığımız ticareti engelleyecek düzeyde değildi. Bulgur, AKİB uyumu ile Daire Başkanlığı olarak yürüttüğümüz Turquality projesi kapsamındaki bir üründür. Pirinç Rusya’ya özellikle Uzakdoğu’dan uygun fiyatlarla geliyor. Pirinç bilindiği ve bilindiği için bulgura göre daha çok tercih edilmektedir. Bu nedenle burada bulgurun tanıtımını yazılı, görsel ve sosyal medya dahil olmak üzere öncelikle ünlü şeflerle konuşmamız gerekiyor. Bulgur pirinçten daha sağlıklı “Daha tatmin edici ve daha az işlenmiş bir çalışma olduğunu da belirtmeliyiz.” Lokum, fıstık, cezerye ve helva üreten Türk firmalarının bu yıl Rusya’ya gelerek yatırım yaptığı bilgisini de paylaşan Taycı, “Türk ürünleri Rus halkından ciddi talep görüyor. “Bu ürünler ne kadar bilinir, anlatılır ve tüketilirse pastadan payımız o kadar artacaktır.”söz konusu.

“Artan maliyetler fiyat politikamızı etkiledi”

Artan maliyetler nedeniyle fiyatlandırmada sıkıntı yaşadıklarını belirten Taycı, fiyatların diğer ülkelere göre biraz daha yüksek olduğunu söyledi. Taycı, dünyada özellikle işlenmiş gıda ürünlerinde ‘Made in Turkey’ algısının her geçen gün arttığını belirtti. “Tamamen markalaşana kadar biraz daha zamana ihtiyacımız var. Bu süreçte ihracattaki başarımızın en önemli nedeni fiyatlandırmadır. uygun fiyatlarımız olmak. Uygun fiyat enstrümanı elimizden alındığında bu durum ihracatımızı olumsuz etkileyecektir. “Özellikle bankacılıkta yaşanan sorunların çözülmesi konusunda yetkililerden talebimiz var.”dedi.

Hedef 2024’te 14 milyar dolar ihracat

Taycı, Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Bölümü’nün Türkiye geneli ihracatının 2024 yılının ilk ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 5,38 artışla 1 milyar 34 milyon dolara ulaştığını belirtti. 2024 yılında ihracat hedefi 14 milyar dolar belirtti. Taycı, birlik olarak 219 ülkeye aktif olarak ihracat yaptıklarını kaydetti. “2023’te yüzde 8 büyüme performansı gösterdik. İnşallah planlarımız doğrultusunda bu yıl 12,5 milyar dolardan 14 milyar dolara ulaşabileceğimizi düşünüyoruz.”Sözlerini kullandı.

Gıda üreticilerinden finansmana erişim talebi

Şu anda Türk şirketlerini bağlayan en büyük unsurun finansmana erişim olduğunu vurgulayan Taycı, işlenmiş tarım ürünlerine ciddi bir talep olduğunu söyledi. Taycı, “Üretici ve ihracatçıya pozitif ayrımcılık yaparak döviz kuru ve kredi konusunda da destek istiyoruz. Yani net üretim ve ihracata yönelik her türlü yatırıma özel şartlarda kredi verilmesini talep ediyoruz.”söz konusu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu