Ekonomi

Ticaret Bakanlığı indirimli satış kampanyaları konusunda uyardı

Ticaret Bakanlığı indirimli satış kampanyalarında mağduriyetlere karşı uyardı.

Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan açıklama şu şekilde:

Birçok üründe çeşitli oranlarda indirimlerin duyurulduğu Kasım ayı boyunca “Efsane Kasım İndirimleri” ve “Büyük Cuma İndirimleri” olarak adlandırılan indirimli satış kampanyalarının ülkemizde de yaygın olarak tercih edilen bir pazarlama tekniği olduğu biliniyor. tüm dünyada olduğu gibi.

Tüketicilerin özellikle değişen alışveriş alışkanlıklarıyla birlikte çok çeşitli ürünlere, zaman ve mekan kısıtlaması olmadan, kolay ve ucuz bir şekilde, uygun koşullarla erişmesine olanak tanıyan mesafeli/e-ticaret alışverişi, bazı tüketici mağduriyetlerine de neden olabiliyor.

Özellikle Kasım ayında internet ve mobil uygulamalar üzerinden yoğun olarak yürütülen indirim kampanyalarından tüketicilerimizin mağdur olmaması, satıcı veya sağlayıcıların mağdur olmaması için Ticaret Bakanlığı olarak aralıklı sözleşmelerde bazı hususlara azami dikkat göstermemiz gerekmektedir. sebep olabilecekleri bu mağduriyetler nedeniyle idari yaptırımlarla karşı karşıya kalmalarını önlemektir.

Bu kapsamda Tüketicilerimiz;

– Alışveriş öncesi ihtiyaçlarınızın doğru belirlenmesi

-Satıcı/tedarikçinin ön incelemesi,

-Satın alınacak mal veya hizmetin fiyatının emsallerine göre araştırılması,

-İndirimli fiyat veya oranlara dikkat edin,

-Site adresinin satıcı veya sağlayıcıya ait olup olmadığının kontrol edilmesi,

-Sosyal medya kanalları üzerinden yönlendirilen sayfalara dikkat edin,

-Sitenin SSL sertifikası, 3D güvenlik gibi güvenlik unsurlarının olup olmadığının kontrol edilmesi,

-Ödeme yapmadan önce tüketiciye iletilmesi gereken ön bilgilerin detaylı bir şekilde okunması büyük önem taşımaktadır.

İndirimli satış kampanya ve uygulamaları yapan satıcılarımız/tedarikçilerimiz,

– İndirimli satışların başlangıç ​​ve bitiş tarihleri ​​ile indirimli satışa sunulan mal veya hizmetin büyüklüğü sınırlı ise bu büyüklüğün açık ve anlaşılır bir şekilde belirtilmesi,

– Hangi mal veya hizmetin indirimli olarak satılacağı veya ne kadar indirim uygulanacağı konusunda tüketiciyi yanıltabilecek veya gerçekte olduğundan daha fazla indirim uygulandığı izlenimini yaratabilecek söz veya görsellere yer verilmemesi,

– İndirimin büyüklüğü veya oranı hesaplanırken indirimli fiyattan bir önceki fiyat esas alınır,

– İndirimli satışa konu mal veya hizmetin fiyatı, indirimin uygulandığı tarihten önceki otuz gün içinde uygulanan en düşük fiyat esas alınarak hesaplanır,

– Fiyatın geçerliliğine ilişkin bir son tarih veya stok limiti varsa bu sürenin ve stok büyüklüğünün ilanlarda açıkça belirtilmesi ve hususlara uygun çalışması gerekmektedir.

Satıcı ve sağlayıcıların yapılan açıklamalara ilişkin yürüttükleri indirimli satış kampanyaları ve tüketiciyi yanıltıcı, yanıltıcı uygulamalar ile ilgili olarak Bakanlık olarak Bakanlığımız bünyesindeki Reklam Kuruluna bildirimde bulunacağız. indirimli satış kampanyaları kapsamında yapılan alışverişlerde, anlaşmazlıkların çözümü için ödemeleri de nakit olarak ibraz edilecektir. Tüketici Hakem Heyetlerine veya Tüketici Mahkemelerine başvurmaları gerekmektedir.

Tüketicilerimizin alışverişlerinde herhangi bir sıkıntı yaşamamaları, satıcı ve tedarikçilerimizin ise idari bir süreçle karşılaşmamaları için Ticaret Bakanlığı olarak belirttiğimiz hususlara dikkat ve hassasiyet göstermemiz önemlidir. Tedarik süreçlerinizde satıcı ve tedarikçilerimizin haksız avantaj sağlayan davranışlara maruz kalmamaları, tüketicilerimizin de benzer aldatıcı beyanlar nedeniyle haklarını kaybetmemeleri için titizlikle çalışmaya devam ediyoruz.

camashaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu